Kontynuując temat Reklam w Google AdWord chcemy zwrócić uwagę na coś, co pozwoli mądrze wydawać pieniądze przeznaczone na kampanie reklamowe. Chodzi o stosowanie słów, które zniechęcają do klikania, ale uwaga: zniechęcają tylko pewną grupę osób, które i tak nie zakupiłyby naszego produktu. Dzięki temu za te same pieniądze docieramy do większej liczby potencjalnych nabywców naszego towaru.

Przykładowo: zajmujesz się tworzeniem stron internetowych i chcesz pozyskać klienta. Błędem w takim wypadku będzie następujący tytuł reklamy: Webdesign w praktyce. Lepiej użyć słowa zniechęcającego początkujących webmasterów, którzy szukają wiedzy, a nie kogoś, kto zrobi im stronę WWW, dlatego wybierzmy raczej sformułowanie Webdesign Tanio. Słowo Tanio skutecznie zniechęci osoby, które nie zamierzają nic kupić, gdyż działa na podświadomość: człowiek się nawet nad tym nie zastanawia, ale jego podświadomość wie, że będzie trzeba zapłacić.

Przykład drugi: przypuśćmy że prowadzimy sprzedaż samochodów BMW. Chyba nie chcemy płacić za wejścia na naszą stronę ogromnej liczny osób, które szukają danego modelu auta po to, by zobaczyć jak wygląda i pomarzyć o nim, dlatego nie użyjemy tu frazy typu Nowe BMW 5, tylko Nowe BMW 5 – Salon.

Często tworząc kampanie Google AdWords, np. sklepu internetowego, warto skorzystać z dynamicznych reklam AdWords. Możemy dzięki temu tworzyć reklamę na zasadzie: klient szuka czegoś, więc wpisuje w wyszukiwarkę nazwę produktu, a my na podstawie wcześniej zdefiniowanych słów kluczowych podsuwamy mu pod nos reklamę z dodatkowo wytłuszczoną nazwą produktu, którego przed chwilą szukał w Google. I tu pojawia się ten często spotykany błąd, gdyż zapominamy, że szukać naszego produktu będzie nie tylko osoba zainteresowana jego kupnem, ale też w większości osoby kierujące się zupełnie innymi motywami, chociażby chcące się czegoś o nim dowiedzieć. A przecież wystarczy dodać tylko na końcu słowo sklep i już wiadomo z czym mamy do czynienia 😉